söndag 3 februari 2013

Ny operation

I morgon är det dags för en ballongsprängning igen. Det har gått ganska exakt 3 månader sedan sist!
Känner mig alltid lite nervös innan man blir nersövd. Men den nervositeten trodde jag att skulle försvinna men den har blivit värre i stället. Man vet aldrig hur det går! I synnerhet inte med tanka på vad Dr har sagt.
Han har varit klar och tydlig med att jag utsätter mig för en risk när jag gör dessa operationer. Han menar på att jag ska sluta med dom och sedan börja med sond när jag inte längre får ner nåt. Eftersom kirurgi är uteslutet för min del pga alla skadade nerver så finns det inte så många fler alternativ antar jag.

Får väl se vad som händer i morgon...


4 kommentarer:

  1. Hej!!

    Mitt namn är Stefan och har haft akalasi i några år nu. Jag opererades med ett nytt sätt för Sverige som förkortas POEM (peroral endoskopisk myotomi.
    De går in med ett gastroskop oralt isället för att skära upp. Efter operationen har det blivit mycket lättare att svälja ner mat, vilket nästan var omöjligt innan operationen. Det var en kirurg som heter Per-Ola Park som jobbar på södra älvsborgs sjukhus i Borås.

    Vill du veta mer skriv på din blogg så kan jag kontakta dig.

    Mvh

    Stefan Carlsson

    SvaraRadera
  2. Spännande Stefan Carlsson! Vill gärna veta mer om detta främst om denna operationsform går att göra när man redan har gjort myotemi och kirurgiska ingrepp! Har du den svåra formen Akalasi? Hur länge har du haft det och har du gjort andra operationer?? Alla dessa frågor! Du kan nå mig via mail ida704@hotmail.com

    mvh Ida!

    SvaraRadera
  3. hej.. typ 2:a här, gör min första *riktiga* sprängning den 11 februari.. gjorde en vidgning den 15/10 2018 som var helt verkningslös..

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tommy heter jag, man misstänker att jag har samma sjukdom men det är inte färdigutrett. Jag undrar vad du menar med att din första vidgning var värdelös, jag kommer nog själv att få göra det eller en operation
    Tommy

    SvaraRadera