söndag 17 februari 2013

Babbel i skrift

Måste nog snart kolla upp min höger axel. Den känns inge bara alls och det har hållt i sig för länge nu. Efter min jävla yoga och sjukgymnast träning så hände ju nåt med den. Läkaren sa att den blev värre och värre efter varje träningstillfälle och ibland ser man inte de tecknen förens det smäller till och blir förstört. Måste nog kolla om det verkligen bara är myofasciellt eller om det kan vara nån annan permanentt skada. Vill ju veta om det kan gå över eller åtminstone bli lite bättre.

Annars börjar jag må sämre igen och det har väldigt mycket med mn massage att göra eller rättare sagt brist på massage. Jonas brukade massera mig varje dag och hjälpa mig att trycka på mina triggerpunkter när jag har som mest ont. På tisdag ska jag dock gå på en behandling hos en massör som kan det där med myofasciella smärtproblem. Ska bli intressant och se om hon hittar mina jävligaste punkter i höger skuldran.

Läkaren (för akalasin då) Ringer på onsdag. Kan ju som vanligt bli ett spännande samtal då han hela tiden pendlar och säger olika saker. Får dubbla budskap hela tiden, förvirrelsen är total. Hoppas verkligen jag slipper att göra den där jävla tryckmätningen med sonden snart eller annan form av gastroskopi. Blä !!





2 kommentarer:

  1. Hej

    stakkals dig, jag har haft Akalasi i nu 43 år, där finns en grupp på facebook som heter Akalasi Gruppen, där är många från Sverige som du kan skriva med, du får också gärna skriva med os Danska :-) du får också gärna skriva till mig om du vill? 49tine@gmail.com
    ha det så bra.

    Med vänlig hälsning
    Tine

    SvaraRadera
  2. Hej, jag har sedan några veckor sedan blivit diagnostiserad: Akalasi. Detta efter stora svårigheter med matstrupen i flera år. Jag försöker finna något sjukhus i Sverige som behandlar sjukdomen med kirurgiskt ingrepp. Jag är tacksam att komma i kontakt och få råd. Bengt M

    SvaraRadera